[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.7″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]

Hogy milyen gyakran kellene zuhanyoznod, arra nincs egyszerű válasz. Szakértők elmagyarázzák, mikor – és mit – kell mosakodni a zuhany alatt.

Zuhanyzás?

A wellness-trendek jönnek-mennek, de van egy dolog, amiről mindig is feltételeztük, hogy divatos, az pedig a jó higiénia.
Most már azonban kezdünk elgondolkodni, tekintve, hogy a zuhanyzás – vagy adott esetben a nem zuhanyzás – témája forró vitákat váltott ki a közösségi médiában és a hírességek körében. Jó néhányan bevallották, hogy nekik nem okoz gondot kihagyni a napi mosakodást.

Az egyikük Jake Gyllenhaal, színész, aki a Vanity Fairnek azt mondta, hogy időnként “kevésbé tartja szükségesnek” a fürdést. Dax Shepard podcastjében, a “Fotel Expert”-ben Mila Kunis és férje, Ashton Kutcher azt mondta, hogy ez nem igazán elsődleges fontosságú sem a maguk, sem a gyerekeik számára. (Eközben a színészek, The Rock és Jason Momoa a közösségi médiában és interjúkban is zuhanyzási rajongóként mutatkoztak be.)

A zuhanyzás kihagyása tényleg olyan undorító, mint amilyennek hangzik? De ami még ennél is fontosabb, valóban hatással van az egészségre?

Nos, Annie Gonzalez, MD, a miami Riverchase Dermatology nevű bőrgyógyászati klinikán dolgozó, szakvizsgával rendelkező bőrgyógyász szerint igen.
Dr. Gonzalez szerint a felgyülemlett szennyeződéseknek és az izzadságnak köszönhetően a kevés zuhanyzás néhány következménye a testszag, az aknés kiütések, az elhalt bőrfelületek, a gombás fertőzések és a zsíros haj.

“Az, hogy nem zuhanyozunk eleget, a megbetegedés valószínűségét is növelheti” – mondja.
Természetesen semmi baj nincs azzal, ha néha-néha kihagyunk egy-egy zuhanyzást, a tisztaság és a higiénia túlzásba vitelének is vannak kockázatai.

Mi határozza meg, milyen gyakran kell zuhanyozni?

Philip Tierno, PhD, a NYU Grossman School of Medicine mikrobiológusa szerint néhány dologtól függ, hogy milyen gyakran kell zuhanyoznod. Íme néhány dolog, amit érdemes figyelembe venni.

Tevékenységi szint

Dr. Gonzalez szerint az egyik változó, amely meghatározza, milyen gyakran kell zuhanyozni, az aktivitási szint.
“Ha Ön olyan valaki, aki naponta izzasztó tevékenységeket végez, akkor valószínűleg minden nap zuhanyoznia kell” – mondja.

A rendszeresen sportoló embereknek rendszeresen zuhanyozniuk kell, vagy legalábbis felfrissülniük edzés után, amíg nem tudnak fürödni.
“Ha azonban nem vesz részt semmilyen fizikai tevékenységben a nap folyamán, lehet, hogy nem szükséges minden nap zuhanyoznia”.

Van néhány bőrbetegség, amelyet a fürdés vagy zuhanyzás elmaradása miatt kaphatsz el. Az egyik a dermatitis neglecta, amikor a bőrödön barna foltok keletkeznek, amelyek szennyeződésekből, olajból és elhalt hámsejtekből állnak. Ha az edzőteremben úgy döntesz, hogy nem zuhanyozol, a fertőzés kockázatát is növelheted. Ilyen például az impetigo, egy fertőző bakteriális bőrfertőzés, amely piros sebekhez vezet. Egy másik a gyűrűsféreg, egy fertőző gombás fertőzés, amely nem csak bőrről bőrre történő érintkezéssel, hanem fertőzött felületek vagy tárgyak érintésével is könnyen terjed. A tünetek a pikkelyes, vörös és viszkető bőr. Ráadásul ugyanez a gombafaj okozza a lábgombát is.

Izzadás és testszag

Egyes emberek többet izzadnak, mint mások, függetlenül attól, hogy részt vesznek-e fizikai tevékenységben vagy sem. Tehát ahhoz hasonlóan, hogy mennyire vagy aktív, az, hogy mennyit izzadsz általában, egy másik módja annak, hogy meghatározd, milyen gyakran kell zuhanyoznod.

“Vannak, akik nem izzadnak annyit, és nincs erős szaguk” – mondja Tierno. Ők megúszhatják azzal, hogy ritkábban zuhanyoznak.
“Sokan nem használnak semmiféle dezodort, és nekik nagyobb valószínűséggel lenne szaguk néhány nap után” – mondja.
“Tehát szinte kötelező lenne az egyéntől függő gyakorisággal fürdeni.”

Röviden: minél izzadtabb vagy, annál gyakrabban kell fürdened, vagyis ha a testszagod gondot okoz neked (és a körülötted lévőknek).

Bőrtípus

Egy másik hozzájáruló tényező az a bőrtípus.
Ha a bőröd a zsírosabb és hajlamos a pattanásokra, Dr. Gonzalez szerint bölcs dolog lenne minden nap zuhanyozni. Viszont elég hetente néhányszor zuhanyozni, ha hajlamos vagy a száraz és hámló bőrre, hogy ne merítsd ki még jobban a bőr olajait.

Azok a száraz bőrű emberek, akik túl gyakran zuhanyoznak, irritálhatják a bőrüket, ami még nagyobb szárazsághoz és bőrpírhoz vezethet. Az olyan bőrbetegségekben szenvedők, mint az ekcéma vagy a pikkelysömör, szintén irritációt tapasztalhatnak, ha túlzásba viszik a zuhanyozást. Ha bőrbetegséged van, orvosod javasolhatja, hogy ritkábban zuhanyozz, és hideg vagy langyos vizet használj, hogy elkerüld a bőr irritációját.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.2″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.0.2″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.2″ global_colors_info=”{}”][et_pb_blurb title=”Tegye meg az első lépést most” image=”https://ujfurdo.hu/wp-content/uploads/2019/10/schedule.png” icon_placement=”left” _builder_version=”4.0.2″ global_colors_info=”{}”]

Új fürdőszobája felé tegye meg most az első lépést, egyeztessen időpontot velünk helyszíni felmérésre!

Töltse ki a jelentkezési lapot, és kollégánk néhány órán belül visszahívja időpontot egyeztetni.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.2″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.0.4″ global_colors_info=”{}”]

[caldera_form id=”CF5dbad2eb48bc2″]

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]