[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″]

A Betegségellenőrzési és Megelőzési Központok (CDC) szerint egy átlagos zuhanyzás 8 percig tart. Ha szeret 15 percnél tovább időzni a zuhany alatt, érdemes átgondolni a higiéniai rutinját.

Dr. Edidiong Kaminska bőrgyógyász szerint az ajánlott maximális zuhanyozási idő körülbelül 5-10 perc. Ez elegendő idő a bőr tisztítására és hidratálására anélkül, hogy túlzásba vinnéd. “A bőrünknek ugyanúgy szüksége van a vízre, mint a testünknek, de ha túlzásba visszük, vagy alulteljesítjük, annak következményei lehetnek” – teszi hozzá. Ha pedig száraz a bőrünk vagy ekcémás, Dr. Anna Guanche szerint a rövidebb, langyos zuhanyzás ajánlott. Sőt, a Baylor College of Medicine szerint különösen fontos, hogy a téli hónapokban kerüljük a forró zuhanyzást, mivel a hő károsíthatja a bőr felszínét, ami gyulladáshoz vezethet, és fokozhatja az ekcéma tüneteit.

A hosszú zuhanyzás mellékhatásai

Bár a hosszú, forró zuhanyzás a legjobb módja a test kényeztetésének, a túlzásba vitt zuhanyzás kiszáríthatja a bőrt. “A zuhanyzás célja a bőr hidratálása és tisztítása, de a hosszan tartó meleg vagy forró zuhanyzás eltávolítja a bőrről a természetes olajokat, megnyitja a pórusainkat, és lehetővé teszi a nedvesség távozását” – mondja Kaminska. A nedvesség bent tartása érdekében általában azt ajánlja, hogy zuhanyzás után testápolót kenjünk a bőrre, mivel így a víz a bőrben marad.

A rövid zuhanyzás mellékhatásai

Ha a túlzásba vitt zuhanyzásnak következményei vannak, akkor nyugodtan mondhatjuk, hogy a kevés zuhanyzás is problémákat okoz, hiszen nem tisztítja meg alaposan a bőrt. “Mindannyiunk bőrén normális baktériumok és organizmusok élnek (normális flóra), és ez védi a bőrünket a sérülésektől” – magyarázza Kaminska. Ha az egyensúly a normál vagy egészséges flóra túlszaporodása felé billen, akkor ez szerinte növelheti a bőrfertőzés kockázatát – nem is beszélve a testszag kialakulásának kockázatáról.

Forró, meleg vagy hideg víz kiválasztása

A forró, a meleg és a hideg vizes zuhanyzásnak is vannak előnyei. De ha nem vagy biztos benne, hogy melyik hőmérséklet a legjobb számodra, akkor inkább az óvatosság oldalára tévedj, és válaszd a langyos vízzel való zuhanyzást. Az Amerikai Bőrgyógyászati Akadémia szerint a meleg, nem pedig a forró víz jobb az olyan bőrbetegségeknél, mint a pikkelysömör és az ekcéma.

A hideg zuhanyzásnak is lehet néhány előnye, például csökkenti az izomfájdalmat, megnyugtatja az irritált vagy viszkető bőrt, és természetesen segít felébredni reggel. A forró zuhanyok viszont segíthetnek a megfázás vagy köhögés tüneteinek kezelésében a váladék fellazításával és a légutak megnyitásával.

Milyen gyakran kell zuhanyozni?

Az, hogy tudod, mennyi ideig kell a víz alatt állnod, csak az egyenlet egy része. Arra is figyelni kell, hogy milyen gyakran zuhanyozz. Az Amerikai Bőrgyógyászati Akadémia szerint a legtöbb embernek nincs szüksége napi egynél több zuhanyra. Ennek ellenére az AAD rámutat, hogy néha szükség van arra, hogy naponta többször is megtisztítsa a testét, például ha olyan sportot vagy tevékenységet folytat, amely izzadással jár.

Hogyan zuhanyozzunk megfelelően

Az, hogy mit csinálsz a zuhany alatt, legalább annyira számít, mint az, hogy milyen gyakran zuhanyozol és mennyi ideig hagyod, hogy a víz behatoljon a bőrödbe. “Sokféleképpen lehet zuhanyozni, de a legegyszerűbb és legkíméletesebb módszer a kézzel való tisztálkodás” – mondja Kaminska. Az ő lépései a zuhanyozáshoz a következők:

 

  • Meleg, de nem forró vízzel nedvesítsük be a testet
  • Használjunk bőrünknek megfelelő tusfürdőt
  • Képezz habot a kezeddel és mosd meg a tested felülről lefelé, vagyis a fejtől a lábujjakig
  • Ne feledkezz meg az összes zugról, például a bőrredőkről, a hónaljról, az ágyékról és a lábujjak közötti részekről sem
  • Zuhanyozz 5-10 percig
  • Szárítás után vigyél fel hidratáló krémet

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_blurb title=”Tegye meg az első lépést most” image=”https://ujfurdo.hu/wp-content/uploads/2019/10/schedule.png” icon_placement=”left” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”]

Új fürdőszobája felé tegye meg most az első lépést, egyeztessen időpontot velünk helyszíni felmérésre!

Töltse ki a jelentkezési lapot, és kollégánk néhány órán belül visszahívja időpontot egyeztetni.

[/et_pb_blurb][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”]

[caldera_form id=”CF5dbad2eb48bc2″]

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]