+36 (1) 443 3580 info@ujfurdo.hu

Egy jó fürdőnek az alapvető öngondoskodáson túlmenően tudományosan bizonyítottan jótékony hatása van a mentális egészségre. A történelem során a fürdés mindig is többet jelentett a személyes higiéniánál. Az ókorban a tisztaságot a hatalom és a szépség szimbólumának tekintették, a fürdőzés pedig a szocializáció és a közösségépítés nyilvános módja volt.

Manapság persze a forró habfürdő a magányhoz és az öngondoskodáshoz kapcsolódik, egy kis luxus, amelyet sokan várnak egy stresszes nap vagy egy kemény edzés után. Ám a tanulmányok azt mutatják, hogy a fürdés jótékony hatásai nem csak a bőr mélyén rejlenek. Egy német tanulmányban a depresszióban szenvedő résztvevők a hangulatuk javulásáról számoltak be, miután 30 percig áztatták magukat egy 40 Celsius-fokos fürdőben. Egy japán tanulmány szintén a fürdés mentális egészségügyi előnyeit vizsgálta, ezúttal a zuhanyozással összehasonlítva. Azt találták, hogy a fürdés kevesebb stresszt, feszültséget-szorongást, haragot-ellenségességet és depressziót eredményezett a résztvevő embereknél.

Íme néhány tipp, hogyan teremthetsz olyan nyugtató élményt, amely segít a kiegyensúlyozottság helyreállításában otthonod kényelméből.

1. Állítsd be a hőmérsékletet

A meleg fürdő segít oldani a fizikai feszültséget, ellazítja a szorongó izmokat, és még az emésztési problémákon is segíthet, ráadásul csökkentheti a vércukorszintet. Egy egészséges felnőtt számára a tökéletes fürdőnek 40-45 fok között kell lennie, ideális esetben egy 25 fok-os szobában. Ez a varázslatos kombináció a külső környezetből származó hidegterhelés csökkenése miatt kellemesen megemeli a testhőmérsékletet.

2. Illóolajok

Megan Viney aromaterapeuta és a Therapy Directory tagja elmagyarázza, hogy bár a levendula a relaxálni vágyók nagy kedvence, nem ez az egyetlen választás.

„A vetiver kiválóan alkalmas az elme megnyugtatására, a tömjén pedig arról híres, hogy segít elengedni a gondokat” – jegyzi meg Megan.

A jó alváshoz próbáljuk ki az ylang ylangot, az élénkítéshez pedig próbáljunk ki egy citrusolajat, például a petitgrain vagy a bergamott illatát. Miért ne menjünk egy lépéssel tovább, és adjunk friss rózsaszirmokat a fürdővízhez? Ez nyugtató rózsavíz illatot eredményez, amely még az érzékeny bőrűek számára is megfelelő. Fontos, hogy mindig használjon vivőolajat a választott illóolaj hígításához, különben bőrirritációt okozhatnak. Egy jó ökölszabály a 2%-os hígítás elkészítésekor az, hogy 30 ml olajhoz 12 cseppet adjunk.

3. Fények

Sokan közülünk egész nap ki vannak téve a kék fénynek a számítógépek és a mobilok miatt, ami mentálisan kimerít minket, és hajlamosak vagyunk a fejfájásra. Ha a fürdőszobában sok természetes fény van, akkor fontold meg a nappali fürdőzést, hiszen a természetes fény jobb közérzetet és jobb alvást eredményezhet. Esti fürdőzéseknél pedig fontold meg, hogy lekapcsolod a villanyt, és gyertyafényben fürdesz, mivel a mesterséges fénynek való kitettség éjszaka elnyomja a melatonint, és zavarja az alvás minőségét.

4. Csend

Csábító lehet, hogy a kádban ülve nézd kedvenc Netflix sorozatodat, de azt javasoljuk, hogy hagyd ki a technológiát az egyenletből. Emlékszel a lemerítő kék fényre? Ehelyett élvezd a csendet, vagy válassz valamilyen természetes hangot, például az esőerdő hangjait vagy a hullámok csobogását. Tanulmányok szerint a természeti hangok fokozhatják a relaxáció érzését.

5. Meditáció

Ha nehezen meditálsz normál környezetben, akkor próbálj ki néhány percet a kádban. A tested már fizikailag is ellazult, ami megkönnyíti, hogy kiürítsd az elmédet a hidratáló menedékedben. Egyszerűen csukd be a szemed, és koncentrálj a hosszú, mély lélegzetvételekre. Tartsd csendben az elmédet, és koncentrálj a jelen pillanatra. A víz hangjára. Az illóolajok illatára. A teljes ellazulásra.

Tegye meg az első lépést most

Új fürdőszobája felé tegye meg most az első lépést, egyeztessen időpontot velünk helyszíni felmérésre!

Töltse ki a jelentkezési lapot, és kollégánk néhány órán belül visszahívja időpontot egyeztetni.